Et trobes aquí: Inici >> Acció Sindical >> LA SECCIÓ SINDICAL VATUA L’OLLA ENTRA EN ACCIÓ

LA SECCIÓ SINDICAL VATUA L’OLLA ENTRA EN ACCIÓ

[CAT] Les treballadores de la cuina de l’Escola dels Encants de Barcelona, constituides en secció sindical de CNT desde el mes d’Octubre de 2021, iniciem un conflicte sindical amb la empresa VATUA L’OLLA per els seguents motius:

Al Novembre del 2020, ens vam donar compte de que no s’ens estava pagant segons conveni, al comunicar-ho a la empresa VATUA L’OLLA, ens va costar molt que posessin les nomines al dia. A partir d’aquest fet, l’empresa ha tingut un tracte hostil cap a nosaltres, i amb alguna que altre represalia. Es per aquest motiu que ens vam veure obligades a constituir-nos com a secció sindical, per estar protegides i poder defensar i reivindicar els nostres drets de manera legal.
Constituides ja en secció sindical de CNT desde l’Octubre de 2021, hem tingut 4 reunions amb la empresa en total.

Aquest passat 27 de desembre, vam proposar una reunió a escollir per la empresa entre els dies 9 i 13 de gener, per parlar i arribar a un acord sobre uns punts que incompleixen el nostre conveni laboral i sobre unes quantitats no abonades. L’empresa va contestar pero no va especificar ni es va posicionar en reunir-se amb nosaltres.

Les nostres reivindicacions i del que volem arribar a un acord amb la empresa, motiu per el que demanem reunir-nos amb VATUA L’OLLA son:

-S’ens fa fer tasques que no ens corresponen per conveni ni per Acord Laboral Estatal Hosteleria (ALEH), tasques que portem realitzant desde setembre del 2020.

-Hem comunicat a la empresa de que hi ha maquinaria de la cuina que necessita ser reparada, desde la empresa s’ens comenta que el que els hi pertoca a ells per contracte amb AFA (Associació families infants) ja està subsanat, nosaltres no sabem quina maquinaria es responsabilitat de qui, el que si ens afecta es el deteriorament de les infraestructures de la cuina ja que som nosaltres les que patim les consequencies.

-Hem comunicat a l’empresa algunes irregularitats en questio de riscos laborals que l’empresa segueix sense aplicar solución.

Per altra banda, a la reunió que vam tenir amb la empresa al setembre del 2022, es va redactar un acta on quedaven plasmats els acords que habiem pactat, a dia d’avui seguim esperant l’acta signada per l’empresa, i el cumpliment d’alguns acords, acta solicitada com a mínim en 5 ocasions.

Actualment tenim pendent un acte de conciliació amb la empresa per el 6 de febrer, per un tema de reclamació de quantitats i incumpliment de clausula en el contracte.
L’unic que demanem i volem es una reunió amb la empresa per negociar les nostres reivindicacions i els nostres drets.

Com a secció sindical hem comunicat al AFA (Associació families infants) i a la direcció de l’Escola, el nostre conflicte sindical amb la empresa VATUA L’OLLA.
Agraim al AFA i al equip directiu de l’ Escola dels encants, la seva comprensió i implicació en el conflicte.

Iniciem una campanya de denuncia pública contra la empresa VATUA L’OLLA, fins el compliment de les nostres reivindicacions.

[CAST] Las trabajadoras de la cocina de l’escola dels Encants de Barcelona, constituidas en sección sindical de CNT desde el mes de Octubre de 2021, iniciamos un conflicto sindical con la empresa VATUA L’OLLA por los siguientes motivos:

En Noviembre del 2020, nos dimos cuenta de que no se nos estaba pagando según convenio, al comunicarlo a la empresa VATUA LA OLLA, nos costó mucho que pusieran las nominas al día. A partir de este hecho, la empresa ha tenido un trato hostil hacia nosotras, y con alguna que otra represalia. Es por este motivo que nos vimos obligadas a constituirnos como sección sindical, para estar protegidas y poder defender y reivindicar nuestros derechos de manera legal.

Constituidas ya en sección sindical de CNT desde Octubre de 2021, hemos tenido 4 reuniones con la empresa en total.

Este pasado 27 de diciembre, propusimos una reunión a escoger por la empresa entre los días 9 y 13 de enero, para hablar y llegar a un acuerdo sobre unos puntos que incumplen nuestro convenio laboral y sobre unas cantidades no abonadas. La empresa contestó pero no especificó ni se posicionó al reunirse con nosotros.

Nuestras reivindicaciones y de lo que queremos llegar a un acuerdo con la empresa, por lo que pedimos reunirnos con VATUA LA OLLA son:

-Se nos hace hacer tareas que no nos corresponden por convenio ni por Acuerdo Laboral Estatal Hostelería (ALEH), tareas que llevamos realizando desde septiembre del 2020.

-Hemos comunicado a la empresa de que hay maquinaria de la cocina que necesita ser reparada, desde la empresa se nos comenta que lo que les corresponde a ellos por contrato con AFA (Asociación familias niños) ya está encerrado, nosotros no sabemos qué maquinaria es responsabilidad de quién, lo que si nos afecta es el deterioro de las infraestructuras de la cocina ya que somos nosotros las que sufrimos las consequencias.

-Hemos comunicado a la empresa algunas irregularidades en cuestión de riesgos laborales que la empresa sigue sin aplicar.

Por otra parte, en la reunión que tuvimos con la empresa en septiembre de 2022, se redactó un acta donde quedaban plasmados los acuerdos que habíamos pactado, a día de hoy seguimos esperando el acta firmada por la empresa, y el cumplimiento de algunos acuerdos, acta solicitada como mínimo en 5 ocasiones.

Actualmente tenemos pendiente un acto de conciliación con la empresa para el 6 de febrero, por un tema de reclamación de cantidades y desempeño de clausula en el contrato.
Lo único que pedimos y queremos es una reunión con la empresa para negociar nuestras reivindicaciones y nuestros derechos.

Como sección sindical hemos comunicado a la AFA (Asociación familias niños) y a la dirección de la Escuela, nuestro conflicto sindical con la empresa VATUA L’OLLA.
Agradecemos al AFA y al equipo directivo de l’escola dels encants, su comprensión e implicación en el conflicto.

Iniciamos una campaña de denuncia pública contra la empresa VATUA LA OLLA, hasta el cumplimiento de nuestras reivindicaciones.

Tags: ,

Copyleft (cc) 2011 | CNT Barcelona.